top of page

AQUEST ANY, SÍ: AMB MINDFULNESS.


Comença un nou any i ens tornem a plantejar una llarga llista de bons propòsits. Això, en essència, és molt lloable si no fos perquè, passats un o dos mesos, la força de voluntat i l’entusiasme inicial ens abandona. Aquest manifest de bones intencions es va esvaint en el temps deixant un cert regust de fracàs i un reguitzell d’excuses certament familiars.

On és ara aquell impuls de tornar al gimnàs, refrescar l’anglès, fer dieta per arribar a l’estiu amb una mica de dignitat, millorar els nostres hàbits alimentaris i altres clàssics del gener? Que hi farem, diuen molts, c’est la vie, això ens passa tots! Però de debò ens hem de conformar i tirar la tovallola un any més?

Us proposo que ens fem un únic i valuós propòsit pel 2017: trencar aquesta dinàmica. No depèn de ningú altre, només d’un mateix.

Eines en tenim, són al nostre abast i sempre som a temps de posar-les en pràctica.

A la societat actual vivim desconnectats de la natura i també molt lluny de nosaltres mateixos. Vivim amb el pilot automàtic posat, no aprofundim en les sensacions, els sentiments o les experiències. Passem d’una cosa a l’altre sense gaudir de res del que fem, sense adonar-nos del que és important de veritat i anem per la vida, si em permeteu l’expressió, “como pollos sin cabeza”. Us heu fet una imatge mental, oi? Doncs instal·lats en aquesta dinàmica és difícil portar a terme cap dels bons propòsits de la nostra llista.

Per lluitar contra aquesta devastadora forma de viure que ens avoca a l’estrès, l’ansietat, les conductes additives i, fins i tot, a la depressió, disposem d’una eina molt útil: el Mindfulness o consciència plena. Segur que n’heu sentit parlar i no perquè sigui una moda sinó perquè realment funciona. Es tracta d’una tècnica mil·lenària adaptada als nostres temps i reconeguda científicament pels nombrosos beneficis que aporta a la nostra salut física i emocional.

Jon Kabat-Zinn, biòleg molecular i investigador, ha estat el promotor del Mindfulness a Occident i sosté que si augmentem el nivell de consciència els canvis a la vida venen sols. L’any 1979 va fundar la Clínica per la Reducció de l’Estrés i el Centre d’ Atenció Plena a la Universitat de Medicina de Massachusetts. Kabat-Zinn és internacionalment reconegut per haver desenvolupat el programa de Reducció de l'Estrès Basat en l'Atenció Plena o Mindfulness (Mindfulness Based Stress Reduction o MBSR). El MBSR és un programa ofert per hospitals, instituts i centres de manteniment de la salut a tot el món. Un entrenament de vuit setmanes que marca un abans i un després a la nostra vida i que, personalment, us recomano.

Practicant uns minuts de meditació al dia (per la qual no cal atrezzo, espelmes, encens, ni càntics) podem arribar a transformar el còrtex cerebral i a millorar les connexions neuronals del nostre cervell potenciant qualitats com, per exemple, el compromís, l’empatia, l’equanimitat, la resiliència o la concentració. Totes elles necessàries per assolir qualsevol repte que ens proposem, per sentir-nos be amb nosaltres mateixos i per millorar les relacions en el nostre entorn professional i personal.

No llenceu la tovallola, viviu la vida instant rere instant, amb calma, gaudint del moment present i aconseguiu així els vostres reptes pel 2017.

Si us he despertat la curiositat us recomano la lectura d’aquesta Contra de La Vanguardia.

Entrades destacades
Entrades recents
Arxius
Cercar per tags
bottom of page